ANT+ snímače


Předem mi bylo jasné, že koupě obou snímačů (na kolo a běh) je jen otázka času. Snímač na kolo se bude hodit v zimě nebo třeba při nemoci a snímač na nohu zase na trénink úseků, kdy potřebuji okamžitou zpětnou vazbu o aktuálním tempu. Oba snímače měří i kadenci. Tu na kole nevyužiji. Kdysi jsem to sledoval, ale to bylo v době po úraze a točení nohama na trenažéru bylo skoro to jediné, co jsem mohl tehdy dělat a tak jsem se na to zaměřil. Ale žádný přínos to podle mě nemělo. Sice umím točit nějakou dobu i 100 otáček za minutu, ale je to k ničemu, protože je člověk hned udýchaný a vysoko tepe. Kadence u běhu je pro mě neznámá oblast a i přes pár článků v Triathlete magazine se ji snažit měnit nebudu. Pokud by to někoho zajímalo, mám ji kolem 82 spm (stride per minute).

U snímače na kolo jsem předem věděl, že když ho spáruji s Garminem, stejně se bude rychlost brát z GPSky. Takže jsou dvě možnosti - buď nechat zapnuté GPS a pak je tam ten snímač víceméně jen na ozdobu (využije se v tunelech a na kadenci) a nebo vypnout GPS a pak se berou obě veličiny ze snímače. Ale zase přijdete o profil a trasu.

Očekával jsem tedy stejný systém i u snímače na běh. Ale byl jsem mile překvapen. Po spárování se totiž objeví menu, kde si můžete vybrat, jestli bude aktuální rychlost brána z GPSky nebo ze snímače. Takže můžete mít všechno - trasu, převýšení a vzdálenost z GPS a zároveň přesnou aktuální rychlost ze snímače. Snímač je navíc opravdu miniaturní.

Nový snímač od Garmina a starý od Polaru

Žádné komentáře:

Okomentovat